الكرمة..قلبى المؤمن

قد لا يستطيع صوت الحياة الذى فى ان يصل لاذن الحياة التى فيك ولكن لنتكلم على اى حال لئلا نشعر بوحشة الانفراد

Wednesday, January 24, 2007

زقة للنبى

عندما بدات اكتب..كنت سعيدة جدالمجرد انى افعل شىء..وكانت امى سعيدة لسعادتى
ولكننى الان كلما عرضت عليها فكرة موضوع اود الكتابة فيه وكان يحوى نقضا للنظاماستشعرت عدم الرضا فى عينها..حتى واجهتنى وطلبت منى صراحة الا اكتب فى السياسةواستحلفتنى ايضا مما ترك غصة فى حلقى..تتجدد كلمت تذكرت خوفها الحقيقى من البهدلة..رغم انى اعرف ان كتابتى عادية ولا خطر منهاولكن كلام امى اثر فى عزيمتى
بربكم ربكم يا مؤمنين اذا كنت على حق فلتقولوا لى اى كلمة تشجيع

9 Comments:

Blogger ألطيبُ said...

أكيد الماما عندها حق لانها ام ولازم تخاف على مريمتها حبيبتها ..لكن .. من رأى منكم منكرا فليقومه يعني اقل ما فيها نكتب نقول كلمة حق نرضي بيها ربنا واذا كان النظام في مصر او المغرب او .. او .. مش عاجبه مش مهم اشمعنى احنا حنطق ؟؟؟؟انا بشجعك وبحييكي وياريت فيه كتير منك يا مريم

12:57 PM  
Blogger maha said...

سلام عليكي يا مريم
اولا دي اول مرة ازور فيها مدونتك و هي جميلة اوي
ثانيا بصراحة في التوقيت السياسي ده بالتحديد ...اخاف عليكي زي ما ماما خايفة عليكي بالضبط
انا و الله كنت زيك و جامده في موضوع السياسة ده و ثورية يعني
بس عشان متزعليش ..ممكن تكتبي عل خفيف و انتي و شطارتك يا جميل
في انتظار اول مقالاتك السياسية
سلام
مها

7:45 AM  
Blogger elkamhawi said...

احنا فى البيت هنا نفس الموقف عشان اختى برده امى بتقولها نفس الكلام
ولانك زى اختى فهقولك كلام مامتك يعتبر جزئياً صح
فحاولى تريحيها
وربنا يوفقك

7:51 PM  
Blogger مريم said...

شكرا جدا على دعمكم
طيب
والله فعلا اقل حاجة اننا نتكلم وشكرا ع الزقة يا معلم

مها
نورتينى يا مها وعلى فكرة ده اسم انتيمتى واتمنى اننا نبقى على تواصل دايما

قمحاوى
احبطتنى واستريحت..طب انا بقى هكتب عندا فيك يا جميل

10:55 AM  
Blogger ألطيبُ said...

يا مريم
وجهت لك دعوة ما في مدونتي ارجو ان تطلعي عليها وان تلبيها
وبعدين ايه الكسل ده ؟؟؟ انتي فين وكتاباتك فين كده ما ينفعش يا هانم ؟
اطيب تحياتي

4:31 AM  
Blogger ألطيبُ said...

مادام ان المزة دي حاجة زيك تمام ازا انا دلوقت بس فهمت معناها .. يعني بنت قمورة وزي العسل مش كده ؟ اكيد كده
بعدين انا لسه مستنيكي تلبي دعوتي الكل لباها الاانتي ايه ده يا مريم؟

11:35 AM  
Blogger ألطيبُ said...

ممكن اكون جريء حبه وبقح حبتين واطلب ايميلك يا مريم ؟

11:42 AM  
Blogger ألطيبُ said...

الحمد لله انا دلوقت ارتحت بعد ما قريتي الدعوة
تاني حاجة يبقالي في ذمتك يا مريم ايميل ؟؟؟؟
لى فكره وللمرة الالف دمك يا مريم زي العسل
الطيب

11:46 AM  
Blogger Ehab said...

اكتبي يا اختي اكتبي بس عايزك تبقي جامده كده ومتعرتفيش علينا من اول قلم
حاولي تكوني مجهوله اكتر وانتي بتكتبي
وساعتها اكتبي براحتك وطمني الحاجه
وبلاش يعني تكسري الدنيا
سلاااااااااااااااااااااااااام

5:14 AM  

Post a Comment

<< Home